Sebarkanlah salam sesama islam...

Friday, December 23, 2011

'ONE SIMPLE WORD.' : kata ustaz Don.

Kata ustaz Don:
ONE SIMPLE WORD.
I was reading this book, entitle "400 Hadith Rasulullah S.A.W" and i found this hadiths that i think i can share with u. Here we go.

Sabda NAbi S.A.W;
"Sesiapa yang menyebut Bismillah hirrahmaan nirrohiim skali, maka tidak akan tinggal daripada dosanya walaupun sebesar zarah(melainkan diampunkan oleh Allah S.W.T)."

dan sabda Rasulullah lagi..
"Sesiapa menulis Bismillah semata-mata untuk membesarkan Allah S.W.T, maka diampunkan baginya dosa yang terdahulu dan yang terkemudian."



Kata ustaz Don lagi..:

Kita akan bertanya... "betui ka ni..", "takkan kecik ckp bismillah tak sampai sesaat pun dapat mcm tu..ampun dosa oo..betui ka.." ha...jawapan nya... "Betui la..ingat main-main ka.. Ni sungguh ni."
Selalunya kita terlupa yang Allah dan Rasulnya sentiasa memberikan kita kemudahan dlm kehidupan ini. Tetapi kita yang menyusahkan diri kita. U all know, dalam kitab fiq minhaji, penulis itu berkata, "fiqah ini adalah untuk memudahkan dan bukan untuk menyusahkan." Yang menjadi susahnya ialah bila kita yang tak faham ni. Bila faham insyallah, mudah sahaja n kita akan rasa indahnya islam ini.
Ok..nanti kita sambung la na. Insyallah.
Ha...tutorial tu...mcm biasa la...cuba2 la na. Happy reading.

Dipetik dari blog Ust.Don ---> http://dondaniyal.blogspot.com/search?updated-min=2008-01-01T00:00:00%2B02:00&updated-max=2009-01-01T00:00:00%2B02:00&max-results=13

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Ust. M. Arifin Ilham.

ikimfm on-line