Sebarkanlah salam sesama islam...

Tuesday, August 23, 2011

Ustaz Azmil Mustafa (Ali Setan) - Tazkirah Zuhur

ALHAMDULILLAH.. CONTOH TERBAIK PERUBAHAN MEMBANGGAKAN KE ARAH KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK. SYABAS USTAZ AZMIL MUSTAFA... BERBEZA SIAPA DIA YANG KITA KENAL DULU. BELIAU MENDAPAT PELUANG DARI ALLAH DAN BERANI MENGAMBIL SERTA MEREBUT PELUANG YANG DATANG. MOGA SAUDARA USTAZ AZMIL MUSTAFA TERUS MENDAPAT RAHMAT ALLAH & DILIMPAHI KESIHATAN JUGA REZEKI YANG LUAS AGAR DAPAT TERUS BERBAKTI DI JALAN ALLAH S.W.T. ALLAH HU AKBAR.



...SUATU YANG MENGGERUNKAN.. YANG BIASA KITA LAKUKAN.. "MENGAPA KITA MENGAGUNGKAN ORANG BARAT DAN MENDERHAKA KEPADA ALLAH S.W.T."


A006
Wahai manusia! Apakah yang memperdayakanmu - (berlaku derhaka) kepada Tuhanmu yang Maha Pemurah? - (Al-Infitaar 82:6)



RENGKASAN SURAH

Intisari Surah Al-Infitar.

Apabila langit terbelah, bintang2 gugur bertaburan, lautan pecah bercampur-baur dan kubur dibongkarkan. Setelah semuanya itu berlaku, setiap orang akan mengetahui apa yang telah dikerjakan dan ditinggalkannya.

Apakah yang memperdayakan manusia derhaka kepada Tuhanmu? Allah lah mencipta dan menyusun atur kejadianmu. Sebenarnya tidak ada yang memperdayakan mereka. Mereka sendiri yang tidak percayakan adanya hari pembalasan. Padahal ada malaikat makluk mulia Allah, yang menjaga dan mengawas segala bawaan mereka. Malaikat ini ditugaskan menulis amal2 manusia. Catitan ini ialah untuk menyatakan siapa yang berbakti dan siapa yang bersalah, kerana mereka yang berbakti dengan taat dan amal kebajikan, akan tetap berada dalam Syurga yang penuh nikmat.
Dan mereka yang bersalah bertempat kekal dalam neraka yang menjulang bagi dibalas dengan derita bakaran neraka.
Hari itu ialah hari dimana seseorang itu tidak dapat memberi apa2 pertolongannya kepada orang lain. Segala urusan pada hari itu tertentu bagi Allah. . . . . . . TAMAT.




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Ust. M. Arifin Ilham.

ikimfm on-line